Предстои Ви да започнете нова работа

ПОЗДРАВЛЕНИЯ

за  успешното Ви  преминаване през процедурата на кандидатстване и полученото одобрение на работодателя за обявената позиция!

Сега вече сте изправени пред предизвикателството да се включите в нов колектив, в който да намерите мястото си, да установите съответните  отношения с колегите си, така че да се чувствате комфортно. Това, от своя страна, ще ви даде възможност да разгърнете потенциала си и да се представите в най-добрата си светлина на новото работно място, като по този начин оправдаете очакванията на работодателя за избора ви на вакантната позиция.

Като част от корпоративната култура на всяка компания фигурират принципи и правила, спазването, на които е задължение на служителите.

Явните и писани правила, отнасящи се до работно време, дрескод и др., ще намерите в правилник или етичен кодекс на компанията.

С неписаните правила ще трябва да се запознаете в движение и с помощта на колегите си. Макар и неписани, те са не по-малко важни и колкото по-бързо се запознаете с тях и ги възприемете, толкова по-бързо си осигурявате възможността да се концентрирате върху дейностите, които представляват вашите основни задължения и отговорности.

По-долу може да се запознаете с правилата, които ви препоръчваме да спазвате, като ги разделяме в две посоки:

  1. Правила по отношение на работата
  2. Правила по отношение на колегите

По отношение на работата

По отношение на работата правилата са ясни – всеки новопостъпил се старае да навлезе в работата по най-бързия и ефективен начин. За целта прилагаме някои доказали се в практиката съвети:

  • Покажете ентусиазма си от започването на новата желана работа и срещата с новия колектив;
  • Спазвайте утвърденото работно време. Обедната почивка и почивките за цигара трябва да бъдат в регламентираните граници;
  • Вършете си работата съвестно;
  • Подготвяйте се добре за срещи и дискусии и участвайте активно в тях като задавате релевантни с темата въпроси;
  • Не скривайте желанието си за учене и развитие;
  • Запазете конфиденциалност, като не разпространявате служебна информация, до която имате достъп, извън системата на компанията;
  • Първоначалните записки за служебните задължения и за имената на колегите и дейността им, ще помогнат за бързото навлизане в работата;
  • Намерете си Ментор на работното място. Това е човекът, с който да се съветвате и от когото да се учите;
  • Контактувайте с прекия си ръководител и често се допитвайте за указания, разяснения, неясноти и одобрение.

По отношение на колегите

За неписаните правила ще трябва да се ориентирате като наблюдавате и спазвате възприетия начин на общуване, а също и отношението към ръководството и колегите ви.

  • За да се впишете в колектива трябва да спазвате екипния дух не само в работна среда, но и в неформална обстановка/извънработна среда, особено ако колективът има традиции за отбелязване на празници и други съвместни прояви.
  • Отнасяйте се любезно и приятелски с колегите си. Контролирайте емоциите си и проявявайте отзивчивост  и взаимопомощ.
  • Запазете дискретност за личния си живот и не любопитствайте за живота на колегите си. Клюки и интриги са недопустими на работното място.
  • Спазвайте правилата на възпитано поведение. Това включва:
    1. да се осигурява спокойна творческа обстановка за работа на колегите без шумни и на висок глас разговори и смях;
    2. да не се допускат безкрайни телефонни разговори извън служебната сфера;
    3. да се използва изключително лимитирано време (и в съгласие с политиката на компанията) за лична кореспонденция, социални мрежи и разговори;
    4. да не се прекъсват или изолират в разговор част от колегите;
    5. да се запази дискретност по отношение на недоразумения с ръководството или колеги; да не се споделя и коментира с останалите;
    6. да се поддържат в установения ред работното място и общите помещения; те са общи както за ползване, така и за почистване и подреждане от всички;
    7. да не се допуска възползване от ресурсите на компанията за лични нужди.

Общуването с колегите, държанието ни на работното място и продуктивността ни по време на работния процес са основните фактори за издигането.